zondag 18 april 2010

Puck

Jessy heeft het van geen vreemde...hoppen van de ene naar de andere sportclub of hobby.
Als je het vorige verhaal meegelezen hebt weet je dat ik in het bezit ben van een lange lijst van ooit aan begonnen maar nooit afgemaakte nieuwe hobby's, een heleboel vroegtijdig opgezegde lidmaatschappen van sportclubs, en het nodige ongebruikte cursusmateriaal in de kast.

Ook dochterlief is niet zo honkvast wat dit betreft. Dat wil zeggen...Tot ze een paar jaar geleden het jeugdtheater ontdekte.Dit zou zomaar een blijvertje kunnen zijn.
Toneelspelen lijkt haar, zelfs in het dagelijks leven, op het lijf geschreven, en een lol dat ze er in heeft...!

Zie hier het resultaat van een jaar lang repeteren op de rol van Puck in een Midzomernacht Droom van  mr. W. Shakespeare.
Is het geen plaatje?! (sprak de trotse moeder...)

Er werd Jess tijdens het schminken gevraagd of haar pruik even af kon... maar nee! dit is geen pruik.
Getoupeerd, in 4 kleuren gespoten en een hoop lak, en dan is dit het resultaat.
Je wilt niet weten hoeveel pijn (voor Jess) en moeite (voor mij) het heeft gekost om haar weer in originele staat terug te brengen maar na drie keer wassen, twee crème spoeling behandelingen en een kwartier ontklitten met een flinke dosis olie was ze weer zoals we haar kennen....Om vervolgens volgend weekend en de week daarna nog 4 keer op te moeten treden....
Maar gelukkig heb ik na 21 jaar honden trimmen meer ervaring met het ontwarren van warhoofden dan me lief is, dus daar draai ik m'n hand niet voor om.
Of het tegen het einde van de voorstellingen voor Jessy ook nog zo'n eitje is betwijfel ik. Misschien toch maar eens uitkijken naar een pruik.

Voor wie er nog willen gaan kijken... www.zjuust.nl
Ik vind het een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten