donderdag 10 december 2009

Blootgewoon

Ken je dat? Zo'n droom waarin je in een ruimte bent met een heleboel mensen, en al die mensen hebben kleren aan behalve...jij.
Het gevoel dat je in zo'n droom hebt is verre van gemakkelijk, je probeert je te verstoppen, maar waar je ook kijkt...overal zijn mensen met kleren aan en zij kijken naar jouw blote kont!

Vandaag had ik weer zo'n ervaring alleen...het was dit keer geen droom maar keiharde werkelijkheid.
Je voelt 'm al aankomen zeker? Inderdaad, een typisch Carolien momentje.
Wat is er nou gebeurd?

Ik ging vandaag voor het eerst in mijn leven alléén naar de sauna. Er was niemand die met me mee wilde of kon, en ik vond, hoewel het minder gezellig is, dat ik ook best eens alleen kon gaan.
In het kader van de "Blij met mezelf therapie" zal ik maar zeggen.
Dus, zo gedacht zo gedaan.

Omdat ik vandaag nog meer op de planning had staan, en vermoedde dat ik in mijn eentje toch niet een hele dag zou kunnen uitzitten, besloot ik naar een sauna te gaan die niet zo groot was, en waar ik ook nog nooit geweest was, zodat ik ook geen idee had van de openingstijden...
Toen ik daar vanmorgen om iets over negenen arriveerde, was het daar een drukte van van jewelste! Niet met sauna/badgasten, maar met bouwvakkers en ander klusgerelateerd werkvolk. En een herrie!
Met lichtelijk gefronste wenkbrauwen ( ik kwam hier toch voor m'n rust...?!) liep ik naar de balie, en de aardige mevrouw verontschuldigde zich direct voor de overlast. In het sauna gedeelte echter zou ik er geen last van hebben, want dat bevond zich op de beneden verdieping, en daar zouden de Bob de Bouwers niet aan het werk zijn tijdens de openingstijden.
Maar..." U bent wel wat vroeg mevrouw, de sauna gaat pas om 10.00 open."
Hè shit, niet goed op de website gekeken zeker...maar na een telefoontje naar de stoomcollega's beneden bleek dat alles al in werking was gesteld, en dat ik best vast naar beneden kon.
"Dan heeft u bijna een uur lang de hele sauna voor u zelf alleen!" Sprak de aardige mevrouw stralend.

Mooi! dat klonk goed, dus op naar de kleedkamer.
Daar aangekomen begin ik mij van mijn kledij te ontdoen, en halverwege (lees: met mijn string op mijn enkels en alleen nog een bh aan) gaat de deur open en komen er drie Bobben de Bouwers binnengestapt! Uiteraard volledig aangekleed met hun gereedschap in de aanslag...
"Môgge!" roepen ze, en ze lopen, elkaar blikken toe werpend, naar hun af te werken systeemplafonnetje.
Van schrik, in een reflex, en een poging om mezelf minder zichtbaar te maken (dûh, alsof dàt nog kan!...) wil ik razendsnel op het schattige Japanse krukje gaan zitten dat achter mij staat, maar.....ik mik mis, en val er naast...
Waar is dat gat in de grond als je het zo vreselijk hard nodig hebt!!!

Enfin...inmiddels heb ik mijzelf weten te bedekken met een badjas, en vertrek zo waardig mogelijk (nee, inderdaad ook niet meer mogelijk...) richting de sauna ruimtes.
Daar zullen ze toch met hun stalen neuzen en kittige gereedschap gordels niet rondlopen? Toch?... Please...
Think again!

Blijkbaar (dat mag ik tenminste hopen!) wist de aardige mevrouw aan de balie niet dat het gehele team van "Eigen Huis en Tuin" en aanverwante programma's vóór 10.00 uur nog effe gauw wat klussies af moest maken.
In elk geval vóórdat het hier vol zou stromen met mensen zonder kleren.
Ze waren echt overal!
Maar daar leek ik steeds pas achter te komen als ik in vol bloot ornaat dacht dat ik me goed genoeg verstopt had.
Sommige sauna cabines hebben van die leuke raampjes waardoor je al relaxend naar buiten kunt kijken...
* Volgens mij zijn de meeste bouwvakkers rokers, en roken doe je buiten, en als je op een strategische plek buiten staat kun je door diezelfde leuke raampjes ook heel goed naar binnen kijken...
* Als je vanuit een bepaalde hoek een sfeervol verlicht zwembad in kijkt, heb je heel goed zich op wat er in dat zwembad rond dobbert...
* En waarom zou je omlopen en extra meters maken, als je ook via de sauna's kunt en er daar volgens je collega's misschien wel wat leuks te zien is...
Geen van de heren heeft iets oneerbaars tegen me gezegd of een vinger naar me uitgestoken hoor, kijken doe je immers met je ogen, maar om nou te spreken van een heerlijk ontspannen ochtendje voor mezelf...nee.

Na bijna een uur verschenen de andere rust en ontspanning zoekers, en verdwenen alle Bobben en Nico's, maar toen had ik het wel een beetje gehad.
Voor de vorm heb ik nog een klein half uurtje zitten zweten, maar eerlijk gezegd had ik dat eerste gênante ongemakkelijke uur al genoeg gezweet.
En echt niet alleen door de hout gestookte Finse stoom cabines met Turkse infrarood lampen in Japanse sferen!

Begrijp me niet verkeerd...ik ben echt niet preuts, en vind het totaal geen punt om in mijn blote kont rond te lopen, maar dan wel als er: Óf andere blote konten rond lopen, óf wanneer ik thuis ben.
Zodra je de enige bent zonder kleren, en dan helemaal als vrouw tussen best een boel mannen, voel je je toch een beetje...wat zal ik zeggen...NAAKT!

liefs!

6 opmerkingen:

  1. ........ Ik probeer nu m'n gezicht in de plooi te houden, want dit is natuurlijk helemaaaal niet grappig.... Maarre....pfffrrtttt.... Wat je noemt: een typisch Carolien momentje.... whoehahahahaaa!!!
    ...ehhh sorry. ;-)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woehahahahaha,

    gniffel...

    hahahaha..nee hoor ik lach je toe !
    hahahaha...

    after all Nudity is a state of mind !

    hahahahahaha

    Jerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou...als de heren uigelachen zijn...

    Geweldig gevoel hoor, al die mannen die ter plekke of met terug werkende kracht blij worden van mijn blote lijf!
    Ik had van mijn dierbare vrienden toch wel iets meer empathie verwacht.

    Ik denk er ernstig over een "Women only" Blog te maken. Mèt bijbehorende foto's!!!!

    X
    Daisy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tempting... ;-)

    en bovendien Mag ik vandaag om alles lachen...het is tenslotte vandaag precies 45 jaar gelden dat ik werd geboren !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tempting?!

    Volgens mij val jij niet onder de categorie "WOMEN ONLY".

    Dus helaas helaas... zelfs niet voor je 45e verjaardag!

    Dag lieve Jer...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moah, wil ik in dit geval wel een uitzondering voor maken ;-)

    Jaja...op naar de volgende ronde !

    Xxx Jerry

    BeantwoordenVerwijderen