dinsdag 21 april 2009

Daisy? Who the f*** is Daisy?!

Jaren geleden schreef ik met grote regelmaat voor de "Groomers". Hèt vakblad voor profesioneel hondentrimmend Europa. De lezers blijven overigens beperkt tot Nederland, België, en zo hier en daar een verdwaalde Duitse. Maar dit des te beter aangezien het geheel uitsluitend in het Nederlands wordt uitgegeven... Maar goed, ik had toen ook al te kampen met een overvol hoofd, en had de behoefte om veel van deze werkgerelateerde annekdotes, en ervaringen te delen met mijn vakidioten.
Ik las laatst weer eens zo'n artikeltje terug, en ik moet zeggen...er verscheen zowaar een glimlach op mijn gezicht. Hoewel ik tegenwoordig over bredere interesses beschik, en me niet meer zo druk kan maken over zaken die toch nooit zullen veranderen, vond ik mijn manier van schrijven best lollig, en herinnerde me ineens met hoeveel plezier en gemak ik deze journalistieke juweeltjes (ahum) op papier zette. (echt waar...op papier, ik deed toen nog niet aan computers.)

Nu heb ik tegenwoordig nog steeds last van een overvol hoofd, misschien zelfs nog wel voller dan 10 jaar geleden dus ik heb besloten de wereld maar weer te komen vervelen met mijn geschrijf. Maar wel via een hoogstpersoonlijk eigen Blog zodat niemand zonder gebruik te maken van zijn/haar vrije wil, ermee geconfronteerd wordt.
Leuk als het gelezen wordt, zoniet...ook goed, als ik het maar kwijt ben!
Ik lees overigens met veel plezier de Blogs over het wel en wee van vrienden en bekenden, dus deze wederdienst wordt zeer op prijs gesteld...;-)

Tot zover de inleiding, maar nog even één ding...

Who the f*** is Daisy?! ik heet toch zeker Carolien?!

Nou in het kort dan maar even. Zo ongeveer sinds de aanschaf van mijn (ik moet "onze" zeggen, maar dat doe ik uit principe niet) geweldige rooie Jeep Wrangler Renegade, waarover later meer, hebben twee van de vele mannen in mijn leven, te weten mijn lieve man Dennis, en goede vriend Arjen het nodig gevonden de paralel te trekken tussen Daisy Duke (je weet wel, van heel vroeger van The Dukes of Hazzard...) en mijzelf. Ik heb de dame in kwestie nog eens even gegoogeld, en ik moet zeggen...Ik zie de gelijkenis niet! (heren, ik dróóm van zulke benen!!!) Maar het geeft niks, ze hadden me ook kunnen vergelijken met bijvoorbeeld Eucalypta, ook een bekend personage uit diezelfde tijd, en dat had ik nou een stuk minder complimenteus gevonden...
Tot ooit!

1 opmerking:

  1. Welkom in de wereld van het beschreven leven!
    Ik heb je reeds toegevoegd aan de blogs die ik volg... Succes!

    BeantwoordenVerwijderen