dinsdag 9 juni 2009

Mother of God!!!

Ik ben de moeder van God.
Tenminste dat zegt Jess...

Nee vrees niet, het vrouwelijke gedeelte van de familie Vermeij is niet collectief krankzinnig geworden. Wel hebben we gezamelijk last van een levendige fantasie, en dat komt Jessy momenteel prima van pas.

Wat is namelijk het geval...Jess is met de klas druk in de weer met de eind musical.
Ik kan mij van mijn laatste jaar op de basisschool nog heel goed herinneren hoe geweldig ik dat vond! Ten eerste al het feit dat er in de voorbereiding van het theaterstuk weinig tot niets meer aan leerstof werd gedaan.
Daarbij had ik de rol bemachtigd die ik het allerliefst wilde (oké, met wat ellebogenwerk ten koste van Bianca Roosloot, maar ik wilde echt héél graag punker Irma spelen! Ik hoop dat Bianca het me vergeven heeft...)
En terwijl ik vol overgave zong en acteerde, droomde ik al doende van een carrière op de planken.

Maar goed, genoeg jeugdsentiment.
Nu is het dus de beurt aan Jess, en waar wij vroeger konden kiezen uit een arsenaal voorgekauwde musicals, daar heeft de 6e klas van Vrije school de IJssel bedacht dat ze best zelf een stuk kunnen schrijven. En dan ook echt helemaal hè! Van rollen en verhaallijn, tot liedjes, melodieën, en de daarbij behorende teksten.

Nu is deze klas al wel bewezen creatief, en mega muzikaal.
Zo hebben ze laatst een heuse cd op opgenomen, genaamd "Bubbling and Splashing" Compleet met een profesionele cd opneem meneer inclusief mengpanelen, en wat je daar allemaal nog meer voor nodig hebt.
Uiteraard zijn sommige van de nummers voor verbetering vatbaar, maar van de grootste deel van het repertoire viel mijn mond open van verbazing. Talentjes hoor....ze weten namelijk zélf donders goed waar er nog dingen schorten aan hun muziek. Ik heb meer dan ééns gehoord dat ze bepaalde nummers eigenlijk over hadden willen doen om de boel te perfectioneren.

Maar goed, deze overdaad aan talent heeft er dus voor gezorgd dat de dametjes en heertjes eigenhandig en hoofdig aan de slag zijn gegaan met het creëren van de eind musical.
Het geheel is nog lang niet klaar en er moet nog een hoop aan gesleuteld worden.
Ik mag eigenlijk nog niets weten, maar vang zo af en toe iets op als er met vriendinnen druk gediscussieerd wordt.
Zo kwam ik er dus bij toeval achter dat Jess onder andere de rol van God op zich heeft genomen. Ik keek waarschijnlijk nogal oenig toen ik dat hoorde, want ze zei tegen me: "Jaahaa, dat had je niet gedacht hè?! dat je nog eens moeder van God zou worden..."

Altijd al vermoed dat God ook best van de vrouwelijke variant kon zijn.
Alleen nooit bedacht dat deze God dan ook zou giechelen en een beugel zou hebben...

liefs,
Maria

Geen opmerkingen:

Een reactie posten