zondag 4 juli 2010

Verschil moet er wezen...

Terwijl de thermometer genadeloos de 35 graden grens nadert, en voor mijn gevoel half (zo niet heel) Nederland plannen maakt voor het invullen van de welverdiende vrije tijd, loopt het zweet ons hier uit alle hoeken, kieren en, gaten uit het lijf. Mijn moeder wil nog wel eens een grapje maken over "het luie zweet" maar lui is hier momenteel niet aan de orde.

Maar zoals de titel al aangeeft..Verschil moet er wezen Ddat van die werkpaarden en luxepaarden zeg maar...
Dus terwijl vele honden en poezen-bazen genieten van hun vakantie, genieten wij van hun beestenspul.
Het zijn er zoals elke zomer weer een heleboel, en de aantallen lopen binnen nu en twee weken op naar de 150 in de honden-kennels, en 80 voor wat betreft de poezen. En ik weet natuurlijk nog niet wat er komen gaat, maar tot nu toe gedragen ze zich allemaal zo voorbeeldig als had ik ze zelf opgevoed.










Maar hoewel het hard werken is, en we aankijken tegen zeker 6 weken non stop, heb ik er toch wel weer plezier in... Oké, zoals de foto's laten zien zit je na een uurtje in de kennels onder het kwijl en andere viezige substanties die niet van jezelf zijn, maar o wat is het spul blij met hun zwembadjes, hondenvriendjes, en knuffels van ondergetekende en haar collega's.

Als je me over een week of vier spreekt, is er van de huidige goede moed waarschijnlijk niet zo veel meer over, heb ik bretels nodig om de verloren kilo's te compenseren, en kun je vast hele creatieve dingen doen met de wallen onder mijn ogen.
Maar zover is het nog niet, dus genieten we nog even van het iets te warme maar wel hele mooie weer, en de dieren.

Oja...waar ik momenteel ook met volle teugen van geniet is van m'n Jeep.
Ik rijdt al weken topless rond, en ben zelfs een beetje chagrijnig als ik een keer met de andere auto moet. Een beetje maar hoor, want ik besef heel goed dat een Jeep cabriolet pure decadentie is. En niet alleen decadent, ook nog heel erg duur, en da's nu, na anderhalf jaar genieten de reden dat we hebben besloten haar (ja weet je nog...het is een "ze") te verkopen/in te ruilen voor iets milieu vriendelijkers en goedkopers.
Jeepie rijdt namelijk op 1 op 6 benzine (oeps...!) is uit 1991 en dus niet wegenbelastingvrij maar wel loeizwaar (lees 1600 kg!) en al met al dus een hele dure dame...
Ook in huize Vermeij is de economie niet meer wat ie geweest is, en hoewel ik het woord crisis nog lichtelijk overdreven vindt, moeten we toch maar verstandig zijn.
Met pijn in het hart hoor, want deze auto is tot nu toe onze leukste miskoop ooit!



Om zolang het nog kan, nog even te genieten van The Lady in Red een paar mooie plaatjes in het zonnetje terwijl het stof eraf gewassen wordt.
En om nog even bij de titel van dit Blog te blijven, dat verschil er wezen moet...ook nog even een foto van Dennis die het stof van zijn voertuig wast...

 Tsja...de één heeft een Jeep, de ander een bakfiets...

Niet dat ie er veel om geeft hoor, maar om z'n nu al niet àl te stoere imago, niet nóg minder te maken, ook maar even laten zien wat er naast die bakfiets staat (die overigens in eerste instantie door mij is uitgekozen...)


Komt ie...


Nog een beetje lager om de spanning erin te houden...



Tadaaaa....!!!!
 
Een splinternieuwe BMW. 'T is wel een lease motor hoor...dat je niet denkt: "Wat zeurt ze nou over die persoonlijke financiële crisis..."
Maar hij is wel stoer!

En dan nog twee om het af te leren...


Zo'n kapsel vraagt natuurlijk wel om een cabrio, niet?!


Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten